Termene prelungite pana in 2021-declaratia privind beneficiarul real, rambursari TVA, masuri salariale, case de marcat

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Prezentam mai jos o lista cu principalele termene de aplicare a unor masuri, termene care au loc in 2021.

1.Declaratia privind beneficiarul real pentru cei care au obligatia de depunere are un termen de 90 de zile de la incetarea starii de alerta.

Starea de alerta a fost prelungita in 14 decembrie pentru inca 30 de zile. Nu se stie daca vor mai avea loc prelungiri ulterioare.

Baza legala: OUG nr. 191 din 28 octombrie 2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevăzute în sarcina asociațiilor și fundațiilor, precum și a persoanelor juridice înregistrate în registrul comerțului.

2.Masura somajului tehnic precum si cea care vizeaza timpul de munca redus a fost prelungita pana la 30 iunie 2021.

Baza legala: art. I al OUG nr. 211 din 4 decembrie 2020 privind prelungirea aplicării unor măsuri de protecție socială adoptate în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea OUG nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru stimularea creșterii ocupării forței de muncă

3.Calendarul conectarii caselor de marcat ala ANAF :

  • incepand cu 1 ianuarie 2021 pentru marii contribuabili care nu si-au conectat casele la ANAF se vor putea aplica amenzi. Desi termenul de conectare pentru acestia a fost 30 septembrie 2020, in baza art 16 al OUG 181/2020 s-a dispus suspendarea aplicarii amenzilor pentru neconectare pana la 31 decembrie 2020.
  • până la data de 31 ianuarie 2021 operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici.

Baza legala: art 3 al Ordinului nr. 2.668 din 11 iunie 2020 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al ANAF

4.Rambursarile de TVA cu control ulterior se fac pana la 25 ianuarie 2021, dupa care se revine la sistemul obisnuit.

Baza legala: art. 24 al OUG nr. 181 din 22 octombrie 2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene.

5.Incepand cu 1 ianuarie 2021 se datoreaza impozit specific ( acesta nu se datoreaza pana la 31.12.2020 conform unei masuri de sprijin a domeniului HORECA).

Baza legala: art. 14 al OUG nr. 181 din 22 octombrie 2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene.

Articole similare

Comentariul tau aici